Tuesday, May 10, 2011

accident!!!!!!




HOH!!
tak pasal-pasal berpusing segala-galanya..

cerita nya bermula~
aku baru balik dari putrajaya jam 4 pagi
sampai kat traffic light depan masjid seksyen 8,
ada kereta kancil kat sebelah aku..
driver dia awek tu...sebelah awek tu bf die kot..belakang ade mamat tido plak..
lepas tu traffic light hijau..aku jalan lahh..
macam biasa lahhh aku ni pemandu berhemah..bawak slowww je mcm org tua,, :P
si awek yang bwk kancil ni..bedesuppppp laju..nk g mane ntah laju kul 4 pagi ni..
lepas daripada shell ada traffic light..dan-dan hijau plak..
awek tadi tekan myk kaw2 la jawabnye..laju gilerr..
aku kt belakang tgk jeee~
lepastu..ada pulak moto dari arah jalan kilang menuju ke tasik cempaka..
dia ponnn lajuuu..baget tak ada kereta kot kul 4 pagi ni...traffict light merah dia bantai laju gakkk~
aku tgk LIVE nehhh~dalam hati aku.."HAH...NI KENA NIII,,KENAAAA..KENAAAA!!!"
GEDEGANGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!
moto tercampak~
kete kancil tadi berpusing 2x~
memang aku tgk live siotttt..depan mata...
aku terus stop dengan emergency light, terus lari kat mamat moto tuh..
amik kau..menggigil2 satu badan dia..
kancil tadi elok je keluar dari kereta dorang~
then aku pon terus call 999.
bawah ni gambar yang sempat aku snap..


ni masa ambulance dari serdang dah sampai..

moto lagenda yang da senget segala2nya..



kereta kancil aku tak sempat nak snap..jauh sangat tercampak nye..malas nak g.. :P

so..daripada kejadian yang berlaku depan mata aku nihhh...ada pengajaran disitu ok..

  1. Jangan langgar lampu isyarat.
  2. walaupun lampu isyarat tu hijau, tak semestinya korang kene pecutttt...ce slow kan sikit kereta tu...bukan susah pun kan..:)
so..renung2kan lahh dan selamat memandu dengan selamat~

^_^



No comments: